Boek met de zekerheden van Canvas Holidays

Boek met de zekerheden van Canvas Holidays

Bij Canvas Holidays doen we er alles aan om jou een fijne vakantie te bezorgen, ook in deze onzekere tijden. Hieronder vind je een overzicht van de meest voorkomende vragen. 

Bestaande boekingen

Q: Ik heb bij jullie een vakantie geboekt en heb hierover een vraag. Wat kan ik het beste doen?

A: Deze pagina met veelgestelde vragen updaten we regelmatig, dus kijk eerst of je het antwoord op jouw vraag hier kunt vinden. Alle informatie die wij tot onze beschikking hebben over geannuleerde reizen, aanpassen van betalingstermijnen etc. passen wij op deze pagina aan. Mocht jouw geplande reis verder in het vooruitzicht liggen dan de datums die op deze pagina gecommuniceerd worden, dan hebben wij over deze reizen helaas nog geen besluit kunnen nemen. Zodra dit wel het geval is, brengen we jou persoonlijk op de hoogte en werken we de informatie op deze pagina bij. Onze medewerkers van de klantenservice kunnen je hierover ook geen verdere informatie geven. 

Mocht jouw vraag echt niet kunnen wachten, houd dan rekening met een langere wachttijd dan je normaal van ons gewend bent. Door ons contactformulier in te vullen kunnen we jou zo snel mogelijk helpen, dus we raden je aan om hiervan gebruik te maken. Wij streven ernaar om je binnen een week een reactie te geven. Wij vragen alleen telefonisch contact met ons op te nemen indien jouw vakantie binnen 3 weken gepland is.

Q: Ik heb jullie geprobeerd te bereiken om mijn vakantie te wijzigen of annuleren. Ik heb hier nog geen reactie op gehad, waardoor ik niet meer onder de gunstige annuleringsvoorwaarden val/ik niet meer gratis kan omboeken. Kunnen jullie dit oplossen?

A: Terechte vraag! Wij hebben op dit moment een achterstand wat betreft het afhandelen van verzoeken die binnenkomen via e-mail of (contact)formulieren die zijn ingevuld. Uiteraard zullen wij rekening houden met het feit dat wij slecht bereikbaar zijn en jouw aanvraag ook op deze manier behandelen. In dit geval leveren wij maatwerk per boeking om jouw verzoek zo eerlijk mogelijk te behandelen. 

Q: Ik wil mijn boeking wijzigen. Wat zijn mijn mogelijkheden?

Mocht je jouw reis willen wijzigen dan kan dit max 14 dagen voor vertrek geheel kosteloos, met een maximaal prijsverschil van 10%. Een eventuele meerprijs is wel voor eigen rekening. Indien je de gehele reis wilt annuleren dan kan dit volgens onze normale annuleringsvoorwaarden. Deze vind je vederop op deze pagina.

Q: Ik heb bij jullie een reservering gemaakt en het reisadvies staat op code geel. Gaat mijn reis wel door?

Geen bericht, goed bericht!
De afgelopen tijd zijn wij druk bezig geweest met alle e-mail communicatie. Dit is een zeer ingewikkeld proces geweest waarbij het annuleren van boekingen de hoogste prioriteit had. Indien je van ons geen bericht hebt gekregen, kan je er vanuit gaan dat jouw reis door kan gaan. Op dit moment zijn alle betalingsherinneringen wel weer geactiveerd. Je ontvangt van ons dus een betalingsherinnering indien jouw betaling nog niet in orde is. Als jouw betaling al helemaal in orde is, dan ontvang je 4 weken van te voren jouw reisdocumenten.

Q: Het reisadvies voor mijn vakantieland is gewijzigd naar code geel. Ik voel me er niet prettig bij om naar het buitenland te reizen. Wat zijn mijn mogelijkheden?

A: Wij begrijpen dat het voor sommige mensen, gezien de situatie, prettiger kan zijn om in Nederland te blijven. Wij volgen het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Dit betekent dat wij reizen naar een bestemming met een geel reisadvies wel kunnen uitvoeren. Er zijn daarom twee opties:

  •           Je kan gebruik maken van de mogelijkheid om het verblijf om te boeken naar een andere periode in 2020 en/of een andere bestemming. Dit kan uiterlijk 14 dagen voor vertrek. Een eventuele meerprijs is voor kosten van de klant. Valt de nieuwe reissom meer dan 10% lager uit, dan behandelen wij de wijziging als een annulering. Hiervoor brengen wij de normale annuleringsvoorwaarden in rekening.
  •        De reis kan worden geannuleerd volgens onze normale annuleringsvoorwaarden. De annuleringskosten die je betaalt zijn afhankelijk van het moment dat de annulering plaats vindt. Onderstaande bedragen zijn exclusief reserveringskosten en de premie van de annuleringsverzekering, indien deze is afgesloten. 

Moment van annulerenAnnuleringskosten
Tot de 50ste dag (exclusief) voor vertrekAanbetaling á € 99,- 
Vanaf de 50ste dag (inclusief) voor vertrek tot de 28ste dag (exclusief) voor vertrek60% van de reissom
Vanaf de 28ste dag (inclusief) voor vertrek100% van de reissom

Q: Mijn reis is geannuleerd terwijl er een positief reisadvies is. Klopt dit wel?

Helaas hebben we ook een aantal boekingen moeten annuleren doordat de camping pas later open gaat of zelfs het hele seizoen gesloten blijft. In enkele gevallen kan het zo zijn dat de camping zelf wel open is, maar wij niet de juiste maatregelen hebben kunnen treffen om jou een veilige vakantie te bieden. Ook kan het zijn dat wij de reis om logisitieke redenen hebben moeten annuleren. 

Als dit het geval is, dan heb je een mail ontvangen waarin wij drie opties aanbieden. Je kan jouw vakantie omboeken naar een andere camping en/of periode in 2020. Je kan kiezen voor een voucher met een waarde van 120% van de betaalde reissom of voor een terugbetaling van de betaalde reissom. Indien je voor deze laatste optie kiest, kan het twee weken duren, na verwerking van het formulier, voordat je deze terug ontvangt.

Q: Mijn boeking is geannuleerd. Waar heb ik recht op?

Voor alle geannuleerde boekingen, met een aankomst tot 18 juni, geldt dat reizigers een Corona-voucher voor de betaalde reissom ontvangen. Binnen een jaar na uitgifte van de voucher, dient de vervangende reis geboekt te zijn. De aankomst van de vervangende vakantie mag echter tot en met 31 oktober 2021 zijn. Deze regeling is conform de richtlijnen van de SGR, waar Canvas Holidays van is.

Wij begrijpen dat het voor jou wellicht de voorkeur heeft om de betaalde reissom terug te ontvangen. Door de uitzonderlijke omstandigheden is er echter door de SGR voor gekozen om deze maatregel in het leven te roepen. De SGR staat garant voor de voucher. 

Bovendien komen we op deze manier onze belofte aan jou na om de door jou geboekte vakantie uit te voeren. We doen dit alleen op een later moment. 

Er zijn ook enkele annuleringen die plaatsvonden omdat wij de reis om andere redenen niet kunnen uitvoeren. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een camping later opengaat of dat wij de reis zelf om logistieke redenen niet kunnen uitvoeren. In dat geval krijg je de keuze om om te boeken naar een andere camping en/of periode in 2020. Ook heb je de keuze voor een normale voucher of terugbetaling van de betaalde reissom. Op deze manier hopen wij jou als reiziger zoveel mogelijk flexibiliteit te bieden. 

Q: Wat betekent het dat de SGR garant staat voor de Corona-voucher?

Vanwege de uitzonderlijke omstandigheden als gevolg van het coronavirus, hebben wij reizen moeten annuleren. Hiervoor geven wij een Corona-voucher uit, dit is een initatief van de SGR. De SGR is een garantiefonds waar al onze vakanties onder vallen. 

Indien er sprake is van financieel onvermogen van een reisorganisatie en zij de reis niet meer kunnen uitvoeren, zal de SGR ervoor zorgen dat de reis alsnog wordt uitgevoerd of terugbetaald. Hetzelfde geldt voor de Corona-voucher. Indien er sprake is van financieel onvermogen van de reisorganisatie en je bent in bezit van een Corona-voucher, dan zal de SGR zorgen voor terugbetaling van de waarde van de voucher. 

Let op, dit geldt alleen voor reisorganisaties die zijn aangesloten bij de SGR. 

Q: Mijn reis is geannuleerd en ik krijg hiervoor een Corona-voucher. Wanneer kan ik deze verwachten?

A: Wij verwachten de vouchers binnen een termijn van 3 weken, na annulering, te verzenden. 

Q: Ik voel me er niet prettig bij om de tweede betalingstermijn te voldoen. Kan de uiterste betaaldatum verschoven worden?

A: Volgens onze normale voorwaarden moet de tweede betalingstermijn 10 weken voor vertrek zijn voldaan. Omdat we begrijpen dat de huidige situatie nog veel onzekerheden met zich meebrengt, hebben we deze termijn verschoven naar 6 weken voor vertrek.

Update 25 mei 2020: Voor alle aankomsten tot en met 17 juli hebben we de betalingstermijn verder aangepast naar 3 weken voor vertrek. 

Q: Ik heb een annuleringsverzekering afgesloten. Dekt deze de kosten als ik een gemaakte boeking wil wijzigen of annuleren?

A: Canvas Holidays werkt samen met De Europeesche Verzekeringen. Wij bieden binnen deze samenwerking de losse annuleringsverzekering aan. In de FAQ van De Europeesche vind je meer informatie over hun voorwaarden. 

Q: Ik heb een vakantie geboekt naar een bestemming waarvoor nog steeds een oranje reisadvies is. Waar ben ik aan toe?

A: Helaas geldt voor een aantal bestemmingen nog een oranje reisadvies. Hieronder vind je een overzicht met wat je van ons kan verwachten, afhankelijk van de aankomstdatum.

  • Aankomsten tot en met 15 juli: Deze gasten hebben van ons een e-mail ontvangen met daarin de keuze om hun boeking te behouden en af te wachten of het reisadvies wijzigt, omboeken naar een andere bestemming en/of periode in 2020 of de boeking te annuleren. Bij annulering is er de keuze voor een voucher met een waarde van 120% van de betaalde reissom of terugbetaling.
  • Aankomsten tot en met 31 juli: Wegens een technisch probleem heeft de communicatie enige vertraging opgelopen. Wij verwachten deze e-mail uiterlijk 3 juli te verzenden. Ook deze gasten hebben de keuze om hun boeking te behouden en af te wachten of het reisadvies wijzigt, omboeken naar een andere bestemming en/of periode in 2020 of de boeking te annuleren. Bij annulering is er de keuze voor een voucher met een waarde van 120% van de betaalde reissom of terugbetaling.
  • Aankomsten vanaf 1 augustus: Voor deze boekingen houden we de situatie nauwlettend in de gaten. Aangezien het reisadvies elk moment kan wijzigen naar geel. Heb je een boeking in deze periode? Je ontvangt uiterlijk 2 weken voor vertrek een e-mail met meer informatie.

Faciliteiten

Q: Zijn belangrijke faciliteiten zoals het zwembad, restaurants en animatie open?

A: Voor veruit het merendeel van de campings geldt dat de faciliteiten op de camping geopend zijn. In de meeste gevallen zal dit gepaard gaan met enige aanpassingen om de veiligheid van onze gasten en medewerkers te garanderen. Mochten de aanpassingen zeer groot van aard zijn of indien faciliteiten helemaal gesloten zijn, dan passen wij dit aan op de campingpagina op onze website. Indien je al een boeking hebt gedaan, brengen wij je hierover per e-mail op de hoogte. N.B.: Je ontvangt van ons dus alleen een e-mail indien faciliteiten gesloten zijn of er grote beperkingen zijn. 

Nieuwe boekingen

Q: Heb ik bij een nieuwe boeking flexibiliteit om de boeking te wijzigen of annuleren indien er nog steeds restricities zijn vanwege het coronavirus?

A: Om jou tegemoet te komen als reiziger, geldt de mogelijkheid voor nieuwe reserveringen, om het verblijf tot 14 dagen voor vertrek gratis te wijzigen.

Je kunt gratis wijzigen naar een accommodatie in dezelfde categorie en voor dezelfde verblijfsduur in het seizoen 2020 op een andere camping. Dit kan in overleg met onze medewerkers. Het prijsverschil is voor rekening van de klant en wordt, indien van toepassing, niet terug gestort. Dit aanbod is alleen geldig op nieuwe boekingen.

Ook betaal je tijdelijk geen reserveringskosten voor nieuwe boekingen vanaf 7 mei 2020.

Overig

Q: Is Canvas Holidays lid van de SGR?

A: Canvas Holidays is lid van de SGR en volgt hun adviezen in deze situatie. Op de website van de SGR vind je hier meer informatie over. 

Q: Wat is het huidige reisadvies?

A: Dit verschilt per land en regio en wijzigt regelmatig. Voor een actueel overzicht verwijzen wij naar de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken

Q: Waar vind ik jullie Algemene Voorwaarden?

A: Door hier te klikken, kan je onze Algemene Voorwaarden raadplegen.